Forside      Event      Holdtilmelding      Bestyrelsen      Instruktører      Kalender      Lukkedage    Halplan    Om os    Kontakt     Markedsplads
MENU

Glemt password?
Træningslejr La Santa
Vinter 2015

Herunder er Konkurrenceholdets dagbog fra træningslejren på Club La Santa i vinteren 2015.

Dag 1 - Afrejse

4:45 mødtes vi alle i Kastrup lufthavn, terminal 3, hvor vi derefter checkede vores bagage ind og gik igennem security. Så fik vi lov til at gå alene rundt (min. to og to) indtil vi skulle ned til gaten, hvor vi blev boarded på flyet og fløj i 4-5 timer indtil vi landede i Lanzarote lufthavn, så fik vi vores bagage og gik til bus nr. 34. Så kørte vi i bus i en halv time til vi kom til La Santa Sport!!!

Vi fik vores nøglekort til værelserne, så spiste vi frokost og fik en rundtur på området, så var det en god træning i det iskolde vand.

Så skyndte vi os op for at få varmen. Derefter var der fritid, aftensmad og sengetid.

Godnat!

Johanne, Sofie L-S, Sarah og Sille

Dag 2 - Lørdag

I dag stod vi op ved syv tiden som vi skal vær morgen. De udvalgte (skadede) var til "Rise And Shine"( det er en slags udstrækning. Så man fik en god dag).

Efter træning klokken ca. 9:40 hvor vi spiste en god morgenmad. Derefter slappede vi af i ca. 2,5 time og så spiste vi frokost. Da vi havde spist frokost skulle vi slappe af en time. Bagefter skulle vi til Ab-Attack hvor de flestes mavemuskler døde. Heldigvis skulle vi bagefter hen til "strech and relax". Så skulle vi over at svømme en masse 200 metere. Bagefter skulle vi spise aftensmad og dagens Ib blev uddelt til Mathias.

Tobias, Asbjørn, Andreas M.

Dag 3 - Søndag med cykeltur

Vi stod op kl. 7 som vi plejer og spiste 1. morgenmad (Yoghurten smager af Danonino J). Derefter pakkede vi vores tasker og tog ned for at træne i den nye pool. Vi blev alle filmet i fredags både over og under vandet. I dag så de sidste deres videoer. Vi fik rigtigt meget ud af at se videoerne fordi det nogen gange kan være svært at ændre ens teknik når man ikke kan se hvad man gør forkert. Kl. halv tolv skulle vi ned og hente mountainbikes – vi skulle på cykeltur! Det var ikke alle som var lige begejstrede. Vi cyklede langs kysten, og der var meget sand og mange sten – bumle, bumle, bumle. Vi cyklede hen til en by (Surferbyen Famare) og holdte frokost pause. Vi spiste vores medbragte madpakker – nam, nam, nam. Efter pausen delte vi os op i to grupper. Den ene cyklede samme vej hjem og den anden cyklede en længere tur op ad en vulkan. Alle var trætte da vi kom hjem, så der var ingen aftentræning. Vi spiste aftensmad og gik i seng.

Vi har det rigtigt godt, og glæder os allerede til i morgen.

(Asbjørn vandt Ib)

Katrine, Ida, Sofie og Emma

Dag 4 - Mandag, hårdt træningspas

Vi stod op kl. 7.00, klokken 7.30 gik vi ned til OL bassinnet. Simon, Daniel og Philip havde forberedt et program uden teknik, men en hård hovedserie. Inden hovedserien havde vi det fint men under serien døde vi. Efter serien var vi fuldstændig døde i armene og ville bare hjem og sove. Vi havde ondt i armene hele dagen efter serien.

Vi tog til dynamic yoga 15.30 hvor vi slappede af og strækkede ud. Til aftentræningen svømmede vi tyg teknik og Simon kom for sent til træningen fordi han skulle surfe. Det var dejlig nemt til aftentræningen. Efter aftensmaden fik Sarah Ib (den lille løve man får hvis man har gjort det godt).

PS: vi fik ikke burpees.

Alexander, Mathias, Andreas H.

Dag 5 - Tirsdag, 800 metre, dyk og surftur

I dag til morgentræningen svømmede vi 3x800 meter, en uden udstyr, en med fingerpadles og en med finner. 800 metrene bestod af 25 jævn, 25 hård, 50 j, 50 h, 75 j, 75h, 100j, 100h og ned igen. Under stort set alle 800 metrene tænkte vi at man bare ville have det overstået hurtigst muligt. Vi skulle også svømme 50 dyk med finner. For at dykke 50 meter skal man have luft. Man skal have den dårlige luft ud og den gode luft ind (medmindre trænerne har pruttet, så skal man lade være med at trække vejret). INFO: Trænerne drikker cola.

Mens du svømmer 50 dyk skal du slappe helt af i kroppen og tænke gode tanker.

Vi skulle også ud og surfe i byen Famare. Det var rigtigt sjovt og alle var rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig, rigtig glade.

PS: der blev gjort meget grin under skrivningen af denne dagbog.

Sarah, Sille, Johanne og Sofie L-S

Dag 6 - Onsdag, Extreme Olympics

Dagen startede som sædvanlig med at vi stod op klokken 7.00

Første etape var vi ved volley Ball banerne. I første leg spillede volley Ball, imens et tredje hold lavede ægge kast. I den tredje leg spillede vi strand fodbold og fjerde leg spillede Petanque.
Vi gik direkte op til frokost bagefter. Efter vi havde spist fik vi en lille pause til at gøre os klar til anden etape.
Ved anden etape var vi ved atletik banerne. Her spillede vi nogle paddle tennis kampe som var meget sjovt. Bagefter vi havde spillet paddle tennis skulle vi løbe igennem en Bane som trænerne havde sat op. imens der var en der løb banen igennem var der to fra samme hold der skulle står i planke. Det var ret hårdt at løbe den der bane igennem (for nogens vedkommende)
Vi fik en lille pause til at klæde om inden vi skulle op til svømme bassinerne i tredje etape. Til svømning svømmede vi en medley holdkap. Bagefter lavede vi Aquarun der skulle man svømme 200 meter og løbe 800 meter hvilket ikke alle var helt vilde med, men der var også andre der gik til den... Der var også nogen (vi nævner ikke navne) der mistede gps signalet (løb den forkerte vej). Derefter var der bare 1000 meter udsvømning. Der var nogen der ikke havde lyst til dette, men det var nok meget godt de fik gjort de alligevel.
Bagefter var der en god velfortjent aftensmad.
Sofie L.S. fik Ib

Vi tog til morgen svømning. Bagefter gik vi op af vandet for at spise en god morgenmad. Vi tog tilbage til værelserne for at gøre klar til Extreme Olympics (det er en masse små lege trænerne havde gjort klar til os. Der er tre etaper.)

Tobias, Asbjørn og Andreas M.

Dag 7 - Torsdag, sidste hele dag

I dag var vores sidste dag her på La Santa (meget trist). Vi startede dagen ud med at svømme et dejligt let program på 3km, så vi var klar til den hårde aftenstræning. Vi brugte formiddagen på at købe alle mulige ting! Der blev købt alverdens ting: badehætter, bøllehat (Ida), håndklæder, slik, armbånd og t-shirts.

Nogle af pigerne spiste is – det smagte godt ! J, mens resten spillede minigolf i solen.

Selvom vi alle har brugt RIGELIGT med solcreme er vi alle sammen tomatrøde i ansigterne, så det grinede vi af under frokosten.

Simon havde endnu engang forladt os til fordel for surfbølgerne. (Han må da snart være ret god)

Vi brugte eftermiddagen på at slappe af, og klokken 14:30 var vi klar til Abattack på Vulcano. Med Ømme maver var vi klokken 15 klar til en times Stretch & Relax hvor vi rigtigt gik slappet af. – Det var kun Asbjørn og Katrine der næsten faldt i søvn J.

Vi var nu klar til sidste træningspas. Daniel spurgte os om vi havde husket at skrive vores testamente, så vi vidste at det ville blive hårdt! Vi skulle svømme 3 gange 16x50 meter. 1. runde var 50 crawl max og 50 løs. 2. runde var 50 crawl max med finner og fingerpadles efterfulgt af 50 løs. 3. runde var max speciale + 50 løs.

Det var vildt hårdt men trænerne var vildt gode til at mundre os op under hele serien. Det var også dejligt at der var 50 løs forde så kunne man lige få noget af syren ud af kroppen.

Vi OVERLEVEDE!!!!!

Alle var lykkelige og vi kunne dufte kagen og pomfritterne der ventede til aftensmaden. Vi spiste pomfritter og kage, og det smagte godt.

Katrine vandt Ib – Jubiiii!

Katrine, Ida, Emma og Sofie

Denne side er drevet af Klubmodul.dk