Forside      Event      Holdtilmelding      Bestyrelsen      Instruktører      Kalender      Lukkedage    Halplan    Om os    Kontakt     Markedsplads
MENU

Glemt password?
Træningslejr La Santa
Påsken 2014

Her under er Konkurrenceholdets dagbog fra træningslejren på Club La Santa i påsken 2014.

Dag 1 - Afrejse

Dagen startede ud med, at vi alle sammen mødtes i terminal 3, i Københavns lufthavn. Alle var lidt trætte til at begynde med, men det ændrede sig hurtigt, da vi kom i luften. Svømmere og trænere var alle meget spændte på hvad den næste uge skulle bringe. Men først ventede en 5 timers lang flyvetur. Da vi endeligt landede på Lanzarote blev vi kørt til La Santa i en stor bus. Og hold da op hvor er der mange store firkantede hvide huse. Når området er så ensartet, er det meget svært at finde rundt. Det resulterede i at de fleste blev væk en gang eller to. Efter vi havde fået en grundig rundvisning af Philip og Daniel, fandt vi vores værelser. Derefter gik vi direkte til den nye Ol-pool. Der er hele 16 baner. Noget lidt uheldigt var desværre at vinden var af orkanstyrke. Det medførte store bølger og stor modvind i bassinet... Det var til gengæld dejligt at vandet ikke smagte forfærdeligt, som det ellers nogen gange gør hjemme i Danmark. Det var også nogle rigtig solide skamler nogen gode vægge. I det hele taget en rigtig lækker og gennemført pool. Noget andet var at det var en udendørs pool. Det var en rigtig sjov og anderledes oplevelse, da det jo ikke er noget vi er vant til. Ærgerligt at vejret ikke var helt som forventet, men vi må jo bare håbe på bedre vejr i morgen. :-)

Katrine, Esther og Emma

Dag 2

Vi stod tidligt op kl. 6:30 og spiste lidt morgenmad på værelserne før træning. Efter at have gjordt os klar til morgentræning, mødtes vi på kanten 7:10 hvor vi så os selv svømme som var blevet filmet i går. Vi snakkede så med Daniel om vores svømning og hvordan vi kunne gøre svømningen bedre. Derefter hoppede vi i vandet og havde fokus på de ting vi skulle arbejde med fra svømmeoptagelserne. Det var svært hele tiden at holde fokus på teknikken men når man først lige var kommet i gang gik det helt fint. Efter svømningen spiste vi ordentlig morgenmad med hele holdet på restauranten. Der var masser af forskellige ting at spise fra buffeten og wienerbrødet smagte godt. Endelig havde vi lidt fritid. Nogle af os lånte køller og bolde til minigolf mens andre bare blev på værelserne og slappede af. Nogle gik ned til poolen og legede. Om morgenen var det gråvejr men da vi fik fritid gik der ikke længe, til solen kom frem. Da klokken blev 15:00 gik hele holdet ned og lavede ultimate core. Vi fik alle sammen en måtte og en stav der vejede x antal kilo i forhold til hvor stærk du er. Vi bredte os ud og begyndte at lave øvelser med instruktøren. Efter ultimate core tog vi over til aftentræning. Holdet svømmede aftentræning til kl. 18:00 hvor vi lavede strech og relax. Efter aftensvømning blev Ib, bamsen uddelt til den person der ifølge trænerne havde klaret sig bedst igennem dagen, den gik idag til: Jakob Hjalgrim. Kl. 21:30 begyndte vi at gøre os klar til at gå i seng. Vi sov alle sammen kl. 22:00

Jacob M, Jacob H og Mark

Dag 3

I dag stod vi op klokken halv seks. Vi lavede en god og kort teknik serie og svømmede noget medley og noget crawl. Efter det fik vi lov til at spise morgenmad, og så havde vi en pause på cirka to timer. I starten var himlen skyet, men det klarede op og blev helt op til 30 grader. Da vi havde haft vores pause, spiste vi frokost. Efter frokost skulle vi ud og cykle en tur. Turen var rigtig lang. Vi cyklede på Mountainbikes, hvilket var rigtig rart, fordi vi skulle cykle op ad en vulkan, men vi kom ikke helt op, fordi Daniel, Phillip og Simon syntes det var for besværligt :). Vi cyklede ned igen og fulgte en asfaldteret vej ned ad bakke. Lige som man skulle tro man fik fart på, kom vinden og pustede en hårdt i ansigtet. Vinden stoppede næsten os ned ad bakken. Man blev nød til at trampe i pedalerne hele vejen ned. Det var dejligt med lidt vind, fordi hvis det ikke var der ville vi nok have smeltet. Da vi så var nået ned ad bakken, kom vi til en fin lille by. Her spiste vi frokost og nogle af os købte også noget vand og sodavand. Vores trænere kom også med is, som de havde købt til os. Da isene var spist, så var det tid for os alle sammen at komme videre. Vi cyklede lidt indtil vi nåede til en strand, der var der nogle som hoppede i vandet imens andre lå i sandet og slappede af i solen. Vandet var dejligt friskt (koldt) og bøljerne var super høje. Vi dasede på stranden i en halv time. Det var rigtig dejligt med en lille pause, hvor man bare kunne hygge sig. Da vi havde solet os en lille smule, kørte vi ud af byen og ud på en grussti, som forvandlede sig til en sandsti, med mange, mange, MANGE sten. Der cyklede vi et godt stykke offroad. Det var helt klart sjovere at køre der end hvis vi bare skulle køre på en kedelig asfaldt vej. Da vi ankom til Club La Santa igen, havde vi været ude at cykle i fem timer! Da vi så endelig var inde i vors værelser var det tid til at dase. Vi spise noget aftensmad som smagte herligt. Under aftensmaden blev Ib (en lille bamse som også var der sidste træningslejr) delt ud til dagens bedste svømmer. Ib blev delt ud til Alexander, som selvfølgelig følte sig stolt ;). Da vi var færdige med det var det igen dase tid, og så var det tid for Alexander, Mathias, Emil og Asbjørn, at skrive dagbog om dagen.... Og her var den så.

Dag 4

Vi startede dagen med at svømme et godt træningspas senere spillede vi alle sammen beach volley nede på stranden. Efter frokost gik alle pigerne ned til poolen og badede. Efter det gik nogle af os ned til stranden og roede i kajak, men det er kun nogle af de ting man kan lave her på La Santa. Man kan også lave alle mulige andre ting, så som løbe, spille tennis, badminton, squash, hygge sig ved poolen og have det sjovt med vennerne og en masse andre ting. Det har vejret et helt fantastisk vejr i dag og vi håber alle, på lige så godt vejr i morgen når vi skal ud og dykke.

Signe, Sofie og Ida

Dag 5

I dag var vi ude at snorkle. Først skulle vi ned til dykker centeret og finde våddragter og finner det gik rigtigt hurtigt for de var ”pros”, så skulle vi køre til en lille strand hvor vi skulle tage våddragt på. Vi fik taget gruppefoto hvor vi havde våddragt og snorkel på. Vi blev delt op i 2 grupper, dem som havde prøvet at snorkle og dem der ikke havde prøvet at snorkle. Vi så mange forskellige slags fisk, bl.a. papegøjefisk, søpølser, søstjerner, rokker og sardiner. Rokken var i gang med at føde.

Da vi var færdige, kørte vi tilbage til La Santa og vaskede våddragterne. Da vi var færdige med at vaske våddragterne skulle vi spise frokost. Efter frokost skulle vi svømme et hårdt program, så skulle vi spise aftensmad. I dag var det Asbjørn der fik Ib.

Tobias, Elias, Malte og Andreas

Dag 6

Dagen startede med det sædvanlige morgentræningspas, hvor næsten alle deltog. Om formiddagen havde Daniel, Simon og Philip arrangeret en petang-turnering. Det var rigtig huggeligt med masser af sol og varme. Da hold 1 havde vundet turneringen fik alle ned til vandet, hvor der ventede en hemmelig udfordring. Det var en konkurrence, hvor holdene i par skulle padle rundt om en bøje på et surfbræt. Nogle klarede det bedre end andre. Efter frokost fik alle besked på at hvile sig, da det blev hårdt træningspas om eftermiddagen. Det var dog ikke alle, som skulle træne med i vandet. Alle de skadede svømmere tog med Philip til alternativ træning. Der blev både cyklet på vulkaner, løbet, styrketrænet og trænet med på et abatack-hold. Resten af de ”ikke skadede” svømmere, svømmede et hårdt program med både lange serier og speciale. Efter træningen strakte alle ud med ”Dynamic fusion” holdet. Det var meget afslappende.

Til aftensmaden var alle meget trætte, men Daniel havde dog alligevel overskud til at holde sin sædvanlige ”Diktator tale”. Ib blev uddelt til Katrine, som blev MEGET glad!!! Det kan man godt forstå med den store indsats, hun har gjort for at få den prestigefyldte lille bamse med chokolade.

Katrine, Esther og Emma

Dag 7

Dagen startede med morgentræning med fokus på speciale, teknik, efterfulgt af morgenmad.

Da klokken blev 11:00 spillede nogle fra holdet fodbold, hvor bolden blev skudt fra fodbold banen ud på stranden og, som en skulle løbe hen til receptionen og ned på stranden, forgæves, fordi en mand hentede bolden for os. Så nåede vi aftentræning, som indeholdt 30*100m hvilket vi tror alle synes var hårdt. Da vi var færdig gik alle til aftensmad.

Turen i det hele har været hård men også sjov. Mange prøvede nye ting, såsom dykning. Svømningen er igennem lejren forbedret på alle punkter især teknisk!

Vi tror alle har nydt denne træningslejrer og et glade for at trænerne og alle andre kunne få dette arrangeret.

Vi mangler kun flyveren hjem og vi glæders os til at se jer.

Jacob M, Jacob H og Mark
Denne side er drevet af Klubmodul.dk